Passa al contingut principal

Gabriel Ferrater


Tal dia com avui de 1922 naixia a Reus el poeta, crític, traductor i lingüista català Gabriel Ferrater i Soler.

El seu caràcter independent i racionalista i la seva erudició començaren en la biblioteca de casa seva, ja que no va anar a l'escola fins als deu anys. Al 1963 cursà la carrera de filologia romànica a la Universitat de Barcelona, i posteriorment fou professor de lingüística i crítica literària a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Fou guardonat amb el Crítica de poesia Serra d'Or (1967) per Les dones i els dies i amb Lletra d'Or (1967) per Teoria dels cossos.

Va ser el primer poeta modern de la literatura catalana de postguerra i el que més influí en la joventut i els poetes posteriors. El seu llibre més important és Les dones i els dies (1968).

Va morir el 27 d’abril del 1979 a Sant Cugat del Vallès.

En memòria del seu 98è aniversari us recomanem algunes de les seves obres que tenim a la Biblioteca i d'altres que trobareu a l’eBiblioCat:

    


A més a més, des de 2001, l’Ajuntament de Sant Cugat, en col·laboració amb Edicions 62 i la Comissió Ciutadana Gabriel Ferrater, convoca El Premi de poesia Sant Cugat a la memòria de Gabriel Ferrater. A l’eBiblioCat trobareu algunes de les obres guanyadores:

        


Descobreix més de la vida i obra de Gabriel Ferrater a l'AELC.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Onze de setembre: Diada Nacional de Catalunya 2023

  Vine a l'acte commemoratiu de I'Onze de Setembre a Sant Vicenç dels Horts. Comptarem amb l'Orfeó Vicentí i Som Cor del Centre Catòlic, la Coral El Llessamí de la Societat Cultural La Vicentina, i de forma presencial amb la Colla de Diables Àngels Diabòlics, la Colla de Geganters i Grallers i la Colla Castellera Carallots de Sant Vicenç dels Horts. També participarà l'atleta vicentina Raquel Parrado Romero, qui lliurarà la senyera a l'alcalde. Tot seguit es farà una ballada de sardanes. 🗓️ Dilluns 11 de setembre 🕛 12 h 📍 Plaça de la Vila ℹ️ www.svh.cat

Les millors frases de Mercè Rodoreda

"Una fugida de la realitat és, sempre, un encarament de l'escriptor amb la seva realitat més profunda."               Mercè Rodoreda

Dies de tardor

Paisatges de tardor