Salta al contingut principal

"El Árbol de los Zuecos"

En la línia de Novecento i Padre Padrone, aquesta pel·lícula d’Ermanno Olmi, està rodada sota la influència de la ideologia demòcrata cristiana. Fou gravada en llengua llombarda, concretament dialecte bergamasc, i interpretada per pagesos de la regió. Una visió a través de quatre famílies de la vida de la pagesia italiana de finals del segle XIX.

Les diferents històries que componen la pel·lícula neixen del món pagès que el director va conèixer en la seva infància, durant tardes a l'estable o al pòrtic amb els seus avis.
Una visió de les condicions de vida de la pagesia, que no va començar a canviar fins a la finalització de la Guerra Mundial.

Una obra mestra amb moments de serena bellesa i de profunda tristesa.

Al 1978 obtingué els premis Palma d'Or i Premi Jurat Ecumènic al Festival de Cannes, Millor pel·lícula als Premis David di Donatello i Millor pel·lícula estrangera als Premis César. I al 1979 Millor documental als Premis BAFTA i Millor pel·lícula estrangera al Cercle de crítics de Nova York.

La direcció i el guió d’aquesta pel·lícula francesa fou a càrrec d’Ermanno Olmi i música de Johann Sebastian Bach i entre el repartiment hi ha Arlan Korkmaz i Golshifter Farahani.

Podeu visualitzar aquest drama italià gratuïtament a l’eBiblio.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Les millors frases de Mercè Rodoreda

"Una fugida de la realitat és, sempre, un encarament de l'escriptor amb la seva realitat més profunda."               Mercè Rodoreda

Onze de setembre: Diada Nacional de Catalunya 2023

  Vine a l'acte commemoratiu de I'Onze de Setembre a Sant Vicenç dels Horts. Comptarem amb l'Orfeó Vicentí i Som Cor del Centre Catòlic, la Coral El Llessamí de la Societat Cultural La Vicentina, i de forma presencial amb la Colla de Diables Àngels Diabòlics, la Colla de Geganters i Grallers i la Colla Castellera Carallots de Sant Vicenç dels Horts. També participarà l'atleta vicentina Raquel Parrado Romero, qui lliurarà la senyera a l'alcalde. Tot seguit es farà una ballada de sardanes. 🗓️ Dilluns 11 de setembre 🕛 12 h 📍 Plaça de la Vila ℹ️ www.svh.cat

"Pep Guardiola. De Santpedor a la banqueta del Barça"

Les parets i les portalades de la placeta de Santpedor on va néixer Pep Guardiola conserven els tocs insistents d'aquell xicot escardalenc, inquiet i encantador que cada any demanava una pilota als Reis Mags. El futbol, des dels tres anys, és el joc exclusiu de dissabtes i estius, viscuts en la llibertat dels carrers, però a l'escola en Pep és aplicat i bon minyó. S'envolta sempre de gent més gran i ho xucla tot com una esponja. Quan deixa el poble per ingressar a la Masia del Barça , s'enyora una mica però aviat empeny el món amb peus i cames. Amb dinou anys salta a la gespa del Camp Nou i comença una carrera de futbolista que acaba a l'altra banda de l'Atlàntic. Tossut i llest, hàbil i autodidacte, obsessiu i perfeccionista, es fica al cap que serà entrenador. Coneix i admira Martí i Pol i Lluís Llach , però l'amistat amb David Trueba és còmplice i absoluta. No se sent símbol de res, ni l'eixorden els aplaudiments, perquè ensuma que els elogis d...