Salta al contingut principal

Jonas Jonasson: "L'avi de 100 anys que es va escapar per la finestra"

L’Allan Karlsson compleix 100 anys i es troba vivint en una residència, tothom està preparat per a celebrar el seu aniversari, però ell decideix que aquesta vida no va amb ell. Sense pensar massa en el futur i mirant de resoldre només el present per a continuar avançant; és el que sempre ha fet a la seva vida. 
Tamateix, l'Allan comença a viure una sèrie d'esdeveniments surrealistes, que es troben en una línia molt fina entre la tragèdia i la comèdia. La trobada d'una maleta plena de diners, la persecució d'uns mafiosos per aquesta maleta, la policia i el personal de la residència també el busquen. 
Apareixen nous amics en la vida d'Allan i que l’acompanyen en aquests esdeveniments. I en paral·lel l’Allan explica als seus amics què ha fet al llarg de la seva vida, quins llocs ha visitat i a qui ha conegut. Una persona senzilla que ha conegut al president Harry Truman, que ha participat en la guerra civil espanyola, que ha conegut a Churchill, que va ajudar en el desenvolupament de l'arma nuclear, que va ser raptat per Stalin i deportat a Sibèria, que es va escapar cap a la Xina i va conèixer a Mao. 
Un repàs per la història del segle XX en clau d'humor, un missatge entre línies que ens diu que la vida no finalitza fins que mors.

Podeu llegir gratuïtament la novel·la L'avi de 100 anys que es va escapar per la finestra de Jonas Jonasson en català i castellà a l'eBiblio.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Les millors frases de Mercè Rodoreda

"Una fugida de la realitat és, sempre, un encarament de l'escriptor amb la seva realitat més profunda."               Mercè Rodoreda

Onze de setembre: Diada Nacional de Catalunya 2023

  Vine a l'acte commemoratiu de I'Onze de Setembre a Sant Vicenç dels Horts. Comptarem amb l'Orfeó Vicentí i Som Cor del Centre Catòlic, la Coral El Llessamí de la Societat Cultural La Vicentina, i de forma presencial amb la Colla de Diables Àngels Diabòlics, la Colla de Geganters i Grallers i la Colla Castellera Carallots de Sant Vicenç dels Horts. També participarà l'atleta vicentina Raquel Parrado Romero, qui lliurarà la senyera a l'alcalde. Tot seguit es farà una ballada de sardanes. 🗓️ Dilluns 11 de setembre 🕛 12 h 📍 Plaça de la Vila ℹ️ www.svh.cat

Joan Margarit: "Poemes d'amor"

                                                                                                          Bona sort Sort hagi qui s'estimi aquest silenci de la paraula escrita i pugui haver una amiga amb els ulls color de fusta per envellir plegats. Només basarda per aquesta filla que mai no es farà gran, tresor i runa dels marbres de la vostra joventut. Ara, el fum de la pira és als teus ulls: sort tens, doncs, d'estimar-te aquest silenci de la paraula escrita i poder haver una amiga amb els ulls color de fusta per envellir plegats.                Joan Margarit (Poemes d'amor-2013)