25 de maig 2021

Albert Bertran: "La memòria ets tu"

 

"Em dic Homer i vaig perdre la meva família durant la guerra. He creuat els Pirineus a peu amb quinze anys camí de l'exili. He crescut orfe als carrers de Barcelona i he fregat la mort a les presons de l'Uruguai. He begut amb Hemingway, he saludat Hitler i he fet l’amor al cotxe de Franco. M’han disparat per l’esquena i m’han disparat al cor. He silenciat El Molino i m’ha besat la Bella Dorita. He estat on mor el vent i he dormit entre tresors perduts. M’han afusellat. He inspirat genis i n’he conegut d’altres. He begut fins a caure, he rigut fins a plorar, he somiat, he robat i he matat. I m’he enamorat. Tres vegades. Totes tres de la mateixa dona.

Aquesta és la meva història. Aquesta és la meva odissea."

UN VIATGE ÚNIC PER LA HISTÒRIA D'ESPANYA, A TRAVÉS DELS ULLS D'UN NOI DE QUINZE ANYS.
PERQUÈ NO ÉS EL MATEIX CONÈIXER LA NOSTRA HISTÒRIA, QUE CAMINAR PER ELLA.

Amb la col.laboració de: 

usuari/s connectats