Salta al contingut principal

150è aniversari de la mort de Charles Dickens



Charles Dickens (Landsport, Hampshire, 7 de febrer de 1812 - Gadshill, Kent, 9 de juny de 1870) és un dels escriptors més populars de la literatura universal, amb múltiples adaptacions al cinema de les seves obres i nombroses referències en la cultura popular, i autor d’una sèrie inoblidable de novel·les on va desplegar la seva rica imaginació i la seva genial ironia. 
Considerat com el més gran novel·lista de l’època victoriana, els crítics han celebrat la seva mestria en la prosa, la seva capacitat per crear personatges memorables i el seu poder de sensibilització social. Unes virtuts que deixen en un segon terme els retrets per l’excés de sentimentalisme i pel gust pels esdeveniments improbables i els personatges grotescos. 

Algunes de les seves millors obres són: Els papers pòstums del Club de Pickwick (1836), Oliver Twist (1837), David Copperfield (1849), El casalot (1852), Temps difícils (1854), Una història de dues ciutats (1859), i Grans esperances (1860).
Foren traduïdes al català per Josep Carner les seves obres Una cançó nadalenca (1918), Pickwick (1931), Les grans esperances de Pip (1934) i David Copperfield (1964).


Des de la Biblioteca ens unim a les celebracions del 150è aniversari de la mort de l'escriptor recomanant algunes de les seves obres per adults i que podeu trobar a la Biblioteca i a l'eBiblio.


La vida de Charles Dickens                         L'obra de Charles Dickens

                                              
       També disponible a l'eBiblio


L'obra de Charles Dickens: The Pickwick Papers. En català i castellà

      


L'obra de Charles Dickens: Oliver Twist. En català, castellà, anglès, textos adaptats i audiollibre.

      

      

      


 L'obra de Charles Dickens: A Christmas Carol. En català, castellà, anglès i audiollibre.

      
 També disponible a l'eBiblio

      


L'obra de Charles Dickens: David Copperfield. En català, castellà i audiollibre

      


L'obra de Charles Dickens: Break House. En català i castellà.

   


L'obra de Charles Dickens: A Tale of two cities. En català, castellà i audiollibre.

      


L'obra de Charles Dickens: Great expectations. En castellà i anglès.

   
                       També disponible a l'eBiblio


L'obra de Charles Dickens: Hard times. En castellà.



L'obra de Charles Dickens: Our mutual friend. En castellà.



Charles Dickens i la seva obra al cinema

      

      
També disponible a l'eBiblio


Charles Dickens en la literatura




Us deixem amb aquest video amb projeccions del 150è aniversari de 
Charles Dickens a l'Abadia de Westminster:


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Les millors frases de Mercè Rodoreda

"Una fugida de la realitat és, sempre, un encarament de l'escriptor amb la seva realitat més profunda."               Mercè Rodoreda

Onze de setembre: Diada Nacional de Catalunya 2023

  Vine a l'acte commemoratiu de I'Onze de Setembre a Sant Vicenç dels Horts. Comptarem amb l'Orfeó Vicentí i Som Cor del Centre Catòlic, la Coral El Llessamí de la Societat Cultural La Vicentina, i de forma presencial amb la Colla de Diables Àngels Diabòlics, la Colla de Geganters i Grallers i la Colla Castellera Carallots de Sant Vicenç dels Horts. També participarà l'atleta vicentina Raquel Parrado Romero, qui lliurarà la senyera a l'alcalde. Tot seguit es farà una ballada de sardanes. 🗓️ Dilluns 11 de setembre 🕛 12 h 📍 Plaça de la Vila ℹ️ www.svh.cat

"Pep Guardiola. De Santpedor a la banqueta del Barça"

Les parets i les portalades de la placeta de Santpedor on va néixer Pep Guardiola conserven els tocs insistents d'aquell xicot escardalenc, inquiet i encantador que cada any demanava una pilota als Reis Mags. El futbol, des dels tres anys, és el joc exclusiu de dissabtes i estius, viscuts en la llibertat dels carrers, però a l'escola en Pep és aplicat i bon minyó. S'envolta sempre de gent més gran i ho xucla tot com una esponja. Quan deixa el poble per ingressar a la Masia del Barça , s'enyora una mica però aviat empeny el món amb peus i cames. Amb dinou anys salta a la gespa del Camp Nou i comença una carrera de futbolista que acaba a l'altra banda de l'Atlàntic. Tossut i llest, hàbil i autodidacte, obsessiu i perfeccionista, es fica al cap que serà entrenador. Coneix i admira Martí i Pol i Lluís Llach , però l'amistat amb David Trueba és còmplice i absoluta. No se sent símbol de res, ni l'eixorden els aplaudiments, perquè ensuma que els elogis d...