Passa al contingut principal

Víctor Amela guanya el Premi Ramon Llull 2016

El periodista i escriptor Víctor Amela (Barcelona 1960) guanya el Premi de les Lletres Catalanes Ramon Llull 2016, amb la novel.la històrica i romàntica "La filla del capità Groc".
Es tracta de la seva primera novel.la en català, anteriorment va publicar novel.les com "Amor contra Roma" i "El cátaro imperfecto".
A "La filla del capità Groc", que es publicarà el mes de març, narra una història situada en el Forcall (Castelló), el poble originari de la seva família paterna. 
"És una història a cavall de la novel.la històrica i la romàntica, on es donen les passions de la traïdoria i de l'amor, entrega forassenyada en la defensa d'uns ideals",  comenta Amela.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Onze de setembre: Diada Nacional de Catalunya 2023

  Vine a l'acte commemoratiu de I'Onze de Setembre a Sant Vicenç dels Horts. Comptarem amb l'Orfeó Vicentí i Som Cor del Centre Catòlic, la Coral El Llessamí de la Societat Cultural La Vicentina, i de forma presencial amb la Colla de Diables Àngels Diabòlics, la Colla de Geganters i Grallers i la Colla Castellera Carallots de Sant Vicenç dels Horts. També participarà l'atleta vicentina Raquel Parrado Romero, qui lliurarà la senyera a l'alcalde. Tot seguit es farà una ballada de sardanes. 🗓️ Dilluns 11 de setembre 🕛 12 h 📍 Plaça de la Vila ℹ️ www.svh.cat

Les millors frases de Mercè Rodoreda

"Una fugida de la realitat és, sempre, un encarament de l'escriptor amb la seva realitat més profunda."               Mercè Rodoreda

Joan Margarit: "Poemes d'amor"

                                                                                                          Bona sort Sort hagi qui s'estimi aquest silenci de la paraula escrita i pugui haver una amiga amb els ulls color de fusta per envellir plegats. Només basarda per aquesta filla que mai no es farà gran, tresor i runa dels marbres de la vostra joventut. Ara, el fum de la pira és als teus ulls: sort tens, doncs, d'estimar-te aquest silenci de la paraula escrita i poder haver una amiga amb els ulls color de fusta per envellir plegats.                Joan Margarit (Poemes d'amor-2013)